Passbeskrivning Aerobic/Motion

 


Aerobic och Gympa
är en härlig träning för både kropp och själ.
Hos oss på Träningscentret hittar du ett stort träningsutbud till lågt pris.
Vi är en ideell verksamhet som för oss innebär att alla medlemsintäkter oavkortat
går direkt ut till våra medlemmar på olika sätt.
Våra utbildade ledare ser till så att du trivs på träningsgolvet, oavsett vilket pass du väljer!

Välkommen!

 

Cirkelträning
En enkel träningsform, med kondition och styrka, som gör att du kan utmana dig själv fysiskt. Träningen kan genomföras både med och utan redskap, med enkla styrkeövningar som jobbar igenom hela kroppen. Ett roligt och enkelt sätt att komma i form.

Core/Styrketräning
Core träning för bålstabilitet och styrka. Mag- och ryggövningar med eller utan yttre motstånd. Styrketräning för hela kroppen med hjälp av hantlar, gummiband, stång, eget motstånd.

Klassisk Yoga
Är en skonsam och lugnande yogaform för att nå balans mellan kropp och sinne. Passet består av övningar av klassiska kroppsställningar, andningar och avspänningar samt meditation. Alla övar utifrån egen förutsättning och inget krav på vighet eller styrka finns.  
Ät inte någon större måltid 3-4 timmar innan passet och ta gärna med en kudde eller en filt.


Lågintensiv, Lätt, Seniorgympa, Funktionell gruppträning, Ryggympa
Kondition och styrketräning.
”Följa john” utan svårare koreografi, inga hopp. Styrka för hela kroppen som tränas med hjälp av hantlar, gummiband, bräda, stång och eget motstånd.
Ryggympa lägger extra fokus på ryggträning under ledning av leg. sjukgymnast.

Step up & styrka
Konditionsträning
Varierad koreografi, dvs olika kombinationer av aerobicsteg i takt till musiken. Sedan styrke- och smidighetsträning för hela kroppen innan stretch med yogainslag.

Styrkegympa
För dig som älskar gympa kryddat med en inspirerande blandning av bl.a aerobic och salsasteg. Rejäl styrketräning för alla muskler med kroppen och hantlar som redskap. Spänn biceps och rensa stämbanden så får du en härlig träningsupplevelse.

Qigong
Teknik med kinesiskt ursprung för fysisk och mental träning.

 
Kom i god tid innan ditt pass. Vi har Drop in på samtliga pass.
 
Stretcha gärna själv lite extra efter träningen. Alla passen på TCT avslutas med stretch för de största muskelgrupperna men uttöjning av musklerna kan man aldrig få för mycket av. Tänk på att en lång muskel är starkare än en kort!
 

 

- Är du nöjd med oss, berätta för andra.

- Är du missnöjd, berätta för oss.

________________________________________________________________________________
WebDesign & Copyright ©
2010 Träningscentret - Trelleborg